Ideeën om een online bedrijf te starten

3 ideeën om eenvoudig een online bedrijf te starten vanuit huis!

Als ondernemer kon je er eigenlijk al niet omheen, maar na het uitbreken van de coronapandemie helemaal niet meer. Online ondernemen heeft een tweede vogelvlucht genomen en de succesvolle bedrijven in 2020 waren vooral digitaal georiënteerd. Gelukkig is het nog niet te laat! Heb je een eigen winkel, ben je zzp’er of wil je naast je huidige baan een online business starten? In dit artikel maak je kennis met 3 ideeën om razendsnel en eenvoudig een online bedrijf te starten vanuit huis!

1. Start een dropshipping webshop

Een tweede manier op een online business te beginnen is middels een dropshipping webshop. Dropshipping heeft de afgelopen jaren een vogelvlucht gemaakt, omdat het runnen van een dropshipping webshop lage financiële risico’s kent. Bovendien is het weinig gedoe en het valt prima te combineren naast je huidige business of baan, omdat je verkoopproces volledig geautomatiseerd is.

Wat is dropshipping?

Dropshipping betekent dat de eigenaar van een webshop geen voorraad aanhoudt en het verpakken en versturen van artikelen overlaat aan een groothandel of webshop waarmee je een partnership hebt. De groothandel of andere webshop is dus degene die het artikel op voorraad houdt en voorraadrisico loopt. Kortom, je verkoopt de producten van iemand anders en je hebt hierdoor alle lusten, maar niet de lasten.

Hoe werkt dropshipping?

De route is als volgt: de klant bestelt een product bij jouw webshop (A). Vervolgens stuur je automatisch de bestelling door naar Groothandel (B), die vanuit haar magazijn de bestelling verwerkt en verstuurd naar de klant (C). Als ondernemer ontvang jij van de klant de verkoopprijs. Vervolgens betaal je aan de groothandel de inkoopprijs en de kosten voor verpakking en verzending. Het verschil tussen de verkoopprijs minus de inkoopkosten is jouw winst!

Wat zijn voor- en nadelen van dropshipping?

De voordelen van dropshipping zijn zonneklaar. Als webshop hoef je zelf geen voorraad aan te houden, waardoor je ook geen geld kwijt bent aan het aanschaffen van de goederen plus de opslag van deze goederen in een duur pand. Verder hoef je je als webshop geen zorgen te maken over personeelskosten of bijvoorbeeld de houdbaarheid van producten.

Nadelen zijn er vanzelfsprekend ook. Het kan namelijk zo zijn dat er andere webshop zijn die bij dezelfde groothandel bestellen. Hierdoor wordt het moeilijker om je te kunnen onderscheiden, omdat je dezelfde artikelen verkoopt. Je kunt dus te maken krijgen met concurrentie wat weer ten koste gaat van je winstmarge.

Wat is een goede manier om je dropshipping webshop te promoten?

Een veel gebruikte manier om reclame te maken door de dropshipping webshop is via Google advertenties. Deze advertenties zijn je vast wel eens opgevallen boven in de zoekresultaten van Google. Een tweede manier is gebruik maken van social media advertenties. Je kunt dit afhankelijk van je product doen op grote social media platforms zoals Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn.

Belangrijk om te weten is dat je via bovenstaande promotiekanalen betaald pet click of view. Uiteraard bepaal jij zelf het budget in deze. Mocht je in de opstartfase niet te veel willen spenderen dan kan het verstandig zijn om partner te worden van Bol.com. Een groot voordeel is dat je in dit geval namelijk alleen een commissie betaald over het product dat je daadwerkelijk verkocht hebt. Dit kan je enorm schelen in de kosten, terwijl je bereik wel gigantisch is!

Ben je geïnspireerd? Dan helpt de gratis videotraining via onderstaande link je waarschijnlijk nog een beetje extra op weg! In deze cursus leer je namelijk hoe je in 5 stappen een winstgevende webshop opzet!

Klik hier om je gratis aan te melden

2. Start een webshop (naast je winkel) met unieke producten en verkoop deze via Bol.com

Het vorige idee haakt prima in op bovenstaande alleen er is een fundamenteel verschil. Misschien heb je namelijk al een winkel met eigen producten of wil je juist jouw eigen unieke producten gaan verkopen. In dit geval start je dus een webshop met voorraad. Je bent hierdoor zelf verantwoordelijk voor de verpakking en verzending.

Het starten van een eigen webshop hoeft vandaag de dag helemaal niet moeilijk te zijn. Via Shopify kun je bijvoorbeeld binnen no-time een professioneel ogende webshop uit de grond stampen. Deze kun je aanpassen naar eigen wensen en voorkeuren, waarop je kunt starten met het toevoegen van je producten.

Hoe verkoop ik mijn webshop artikelen via Bol.com?

Je kunt er uiteraard voor kiezen om je marketing helemaal zelf in de hand te houden en onafhankelijk te opereren. Als startende online ondernemer is het echter verstandig om gebruik te maken van het platform van Bol.com. Dit is bovendien een manier om snel voet aan de grond te krijgen tussen de gevestigde orde. Gebruik maken van het Bol.com verkoopplatform heeft als voordeel dat je direct een bereik hebt van circa 10 miljoen klanten in Nederland en België. Daarnaast heeft Bol.com een razendsnel platform en profiteer je automatisch van de marketingactiviteiten van Bol.com.

Nadelen zijn er overigens ook. Er is veel concurrentie en er is de verplichting (van zakelijke verkopers) om gratis verzending aan te bieden, hiermee moet je rekening houden met het bepalen van je verkoopprijs. De kans is groot dat je uiteindelijk afhankelijk wordt van het platform van Bol.com, maar dit levert uiteraard wel omzet op die je waarschijnlijk anders niet behaald had.

Ben je al geïnspireerd? Dan helpt de gratis videotraining via onderstaande link je waarschijnlijk nog een beetje extra op weg! In deze cursus leer je namelijk hoe je in 5 stappen een winstgevende webshop opzet!

Klik hier om je gratis aan te melden

3. Start een social media marketing business (SMMB)

Steeds meer bedrijven ontdekken social media en vinden het belangrijk om hierop zichtbaar te zijn. Maar hoe doe je dat, hoe zet je een goede Facebook advertentie op? Bij veel (kleine) bedrijven ontbreekt simpelweg de juiste kennis. Hierdoor lopen deze waarschijnlijk veel inkomsten mis. Voor jou als ondernemer biedt dit kansen. Wereldwijd bedraagt het aantal social media gebruikers meer dan 3 miljard en het aantal gebruikers stijgt dagelijks! Bedrijven kunnen vandaag de dag dan ook niet meer om social media heen.

Wat is een social media marketing business?

Een social media marketing business is een dienstverlenend bedrijf die zich aanbiedt om voor andere bedrijven Facebook-, Instagram- of andere social media advertenties te plaatsen. De opstartkosten voor starters in deze branche is laag, want je hebt alleen internet en een laptop nodig, thats it. Verder zijn je doorlopende kosten tevens laag, omdat je geen duur pand hoeft te huren of een voorraad hoeft aan te houden. Kortom, een laag risico, lage kosten en een gigantisch potentieel!

Hoe start ik een social media marketing business?

In de beginfase kan het verstandig zijn om bedrijven te selecteren die in een bepaalde niche opereren. Het liefst doe je dit natuurlijk in een branche waar je zelf wat mee hebt. Dat maakt het opzetten van je eerste advertenties namelijk een stuk eenvoudiger! Je eerste klanten kun je werven door bijvoorbeeld een proefperiode met een laag budget aan te bieden. Doordat je op deze manier direct in business bent en niet je eigen, maar het geld van je klant spendeert werk je ondertussen betaald. aan jouw social media marketing skills!

Weet je niet waar je moet beginnen? Dan kan het verstandig zijn om een cursus te volgen waar alles in wordt uitgelegd, om jouw online business een kickstart te geven. In de Agency Masterclass leer je alles wat je moet weten om binnen no-time een winstgevende social media marketing business op te zetten.

Klik hier voor meer informatie over de Agency Masterclass 

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *